راهنمای "خرید مبل" مناسب و شیک

شنبه 2 ارديبهشت 1396
14:09
آرمان

به‌ شما توصیه می‌کنیم پیش از خرید مبل، نگاهی هم به این راهنمای خرید ما بیندازید؛ شاید به دردتان خورد!

به‌ شما توصیه می‌کنیم پیش از خرید مبل، نگاهی هم به این راهنمای خرید ما بیندازید؛ شاید به دردتان خورد!

۱-راحتی بخریم یا استیل؟

معمولا مبل‌ها به دو گروه راحتی و استیل طبقه‌بندی می‌شوند. مبل‌های راحتی باید تمام پارچه باشند و چوب یا فلزی در بدنه اصلی و رویی آنها به کار نرفته باشد. مبل‌های راحتی دسته‌های پهن و پایه و پشتی نسبتا کوتاه‌تری نسبت به مبل‌های استیل دارند. مبل‌های استیل، کمی رسمی‌تر و ترکیبی از چوب و پارچه هستند. پشتی این مبل‌ها، کاملا صاف و کمی بلند است و پایه‌های بلند آنها هم اجازه نشست و برخاست راحت‌تر را به مهمان‌ها می‌دهد. اگر قرار است برای استفاده شخصی و راحتی خودتان مبلمان بخرید بهتر است سراغ انواع راحتی آن بروید اما اگر خانه شما فضای کافی برای قرار دادن ۲ دست مبلمان را دارد، بهتر است یک ست کامل استیل برای زمانی که مهمان دارید بخرید و یک نیم‌ست راحتی هم برای خودتان تهیه کنید.

۲- تمام پارچه بخریم یا چوب و پارچه؟

اگر در خانه شما، فرزند کوچک، سالمند یا فردی که مبتلا به آسم و آلرژی است زندگی می‌کند، بهتر است مبلمانی بخرید که کمترین میزان پارچه در تهیه آن به کار رفته باشد. گرد و غبار و آلودگی‌های غیرقابل‌ تمیزکردن که روی پارچه‌ها می‌نشینند، می‌توانند زمینه تنگی‌نفس یا حساسیت‌های تنفسی را در این گروه از افراد بیشتر کنند. مبل‌هایی که حجم بیشتری از آنها را چوب تشکیل داده‌ باشد، سریع‌تر و ساده‌تر تمیز می‌شوند و گردوغبار کمتری هم در آنها نفوذ می‌کند.

۳-بهترین جنس پارچه مبل چیست؟

اگر دوست دارید همیشه مبل‌هایتان تمیز باشد و برق بزند، بهتر است مبل‌های چرمی بخرید.

چرم این مبل‌ها به راحتی قابل‌شستشو هستند و با استفاده از روغن مخصوص‌شان هم، کاملا برق می‌افتند و نو به نظر می‌رسند. پارچه‌های مخملی براق و پرزدار برای مبلمانی که قرار است در خانه‌های کوچک‌تر چیده شوند، بهتر است و فضای خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. پارچه‌های مخملی مات و بدون پرز هم برای خانه‌های بزرگ‌تر مناسب‌تر هستند.

اگر در خانه فرزند کوچکی دارید، بهتر است رنگ پارچه مبل تان را از بین رنگ‌های چرک‌تابی مانند کاراملی یا فیلی انتخاب کنید تا در اثر شیطنت بچه‌ها مدام کثیف و نامرتب به نظر نرسند. به طور کلی پارچه‌های مبلی یا ساده هستند یا گلدار (منظور از گلدار انواع گلدار، طرح‌دار و راه‌راه است). پارچه‌های ساده برای مبلمانی که قرار است در فضاهای کوچک‌تر چیده شوند، مناسب‌تر هستند و پارچه‌های گلدار هم مناسب فضاهای باز و بزرگ است. شما می‌توانید برای شکستن فضا و روح بخشیدن به محیط خانه، مبلمانی ساده با کوسن‌های گلدار یا برعکس را انتخاب کنید.

۴-کارشده بخریم یا ساده؟

معمولا برای زیباترشدن ظاهر برخی از مبل‌ها به‌خصوص انواع استیل، از یراق‌ها و نوارهای مختلفی دور دسته مبل یا بین چوب و پارچه آن استفاده می‌کنند. اگر فرزند کوچکی در خانه دارید، بهتر است دور مبل‌های کارشده را خط بکشید زیرا یکی از تفریح‌های البته سالم بچه‌ها، کندن این یراق‌ها و نوارهاست!

۵- تشک دوبل بخریم یا یک‌تکه؟

بزرگ‌ترین مزیت مبل‌های تشک دوبل بر مبل‌های یک‌تکه و ساده این است که اگر ابر و اسفنج یا فنر تشک این مبل‌ها بخوابد و از بین برود، می‌توان به جای تعمیرمبلمان به طور کامل فقط تشک آنها را تعمیر کرد. ضمن اینکه معمولا دور پارچه‌ رویی تشک مبل‌های تشک دوبل، زیپ بزرگی دوخته شده است و شما می‌توانید در صورت کثیف‌شدن پارچه، خیلی ساده آن را از تشک جدا کنید و بشویید.



[ بازدید : 58 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تعمیرات مبل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]