شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

تعمیرات مبل

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

قواعدخرید مبلمان

یکی از گران‌ترین وسایل خانه مبل‌ها هس تند، هنگام خرید دقت لازم را به عمل آوریدزیرا وسایلی نیستند که بتوان آن ها را در مدت زمان کم عوض کرد.

lز آن‌جا که مبل‌ها گران بوده، فضای زیادی اشغال می‌کنند و اعضاء خانواده وقت زیادی را روی آن می‌گذرانند، خوب است قبل از خرید با توجه به بودجه خود از نکات مهم و در واقع بایدها و نبایدها اطلاع داشته باشید.

یکی از گران‌ترین وسایل خانه مبل‌ها هس تند، هنگام خرید دقت لازم را به عمل آوریدزیرا وسایلی نیستند که بتوان آن ها را در مدت زمان کم عوض کرد.

lز آن‌جا که مبل‌ها گران بوده، فضای زیادی اشغال می‌کنند و اعضاء خانواده وقت زیادی را روی آن می‌گذرانند، خوب است قبل از خرید با توجه به بودجه خود از نکات مهم و در واقع بایدها و نبایدها اطلاع داشته باشید.

- برای چه منظور می‌خواهید از مبل استفاده کنید؟ هدف شما دیدن تلویزیون، استراحت و خواندن کتاب است یا دوست دارید مبل رسمی بوده بیشتر برای پذیرایی از میهمان استفاده شود؟

- مبل باید دارای بهترین کیفیت باشد. با توجه به گران بودن، باید دوام داشته باشند. به یاد داشته باشید که یک مبل معمولی حداقل 10 سال و یک مبل محکم تا 25 سال عمر می‌کند.

- فراموش نکنید قبل از خرید، پشت مبل را امتحان کنید. اگر فضای خالی داشته باشد، خوب ساخته نشده است و باید پشت آن پر شود.

- قبل از خرید، با نشستن روی مبل، انداختن یک پا روی پای دیگر آن را امتحان کنید، قبل از امتحان فروشگاه را ترک نکنید.

- به کلاف مبل و رویه کوبی مبل دقت کنید یک مبل خوب باید از توسط یک متخصص رویه کوبی شده باشد .

- اندازه‌ها را فراموش نکنید. یادداشتی بردارید و در آن طول، عرض، عمق، ارتفاع و طول دسته‌ها را یادداشت کنید. باید مطمئن شوید که مبل از در ورودی، راه‌پله‌ها و گوشه‌ها رد می‌شود.

- از مناسب بودن روکش، مطمئن شوید. به خصوص اگر دارای فرزند هستید نیاز به چیزی دارید که راحت تمیز شود و زیاد لکه‌ها را نشان ندهد.

- قبل از انتخاب با انواع مبل آشنا شوید. می‌خواهید مبل دسته‌های بلند، متوسط یا کوتاه داشته یا اصلا دسته‌ای نداشته باشد؟ برای استراحت بوده یا جنبه رسمی داشته باشد؟ داشتن یک کوسن بزرگ کافیست یا دوست دارید چند کوسن روی آن جا شود؟

- سعی کنید در انتخاب رنگ پارچه ی مبلمان نهایت سلیقه را به خرج دهید و از خرید رنگ ها و طرح هایی که شلوغ بوده یا بدلیل مد شدن در مغازه ها موجود است،اجتناب کنید زیرا اگر به صرف مد ،مبلی را خریداری کنید،در طول زمان خسته کننده می شود.

فرمول جادویی برای انتخاب و خرید مبلمان

مبلمان ديگر درخانه ما و شما حكم يك كالاي تجملاتي را ندارد بلكه به يك كالاي مصرفي تبديل شده است اما به دليل حجم انبوه توليد و واردات انواع مختلف و سبك‌هاي متعدد آن خيلي از ما هنگام خريد بيشتر از آن‌كه به كيفيت و تناسب مبلمان با فضايي كه قرار است در آن قرار بگيرد توجه كنيم، به زيبايي ظاهري آن توجه داريم نكته‌اي كه لازم است اما كافي نه!


در اين گزارش ما به شما مي‌گوييم كه چطور مبلمان دلخواه‌تان را انتخاب كنيد و مهم‌تر از آن اين‌كه در بازار مبل ايران چه مي‌گذرد از طرح و رنگ گرفته تا بالا و پايين قيمت‌ها.اين مبل استاندارد است؛ مبل استاندارد، مبلي است كه استفاده‌كننده زمان نشستن روي آن احساس راحتي كند. دوخت آن محكم باشد و پس از مدتي استفاده دوخت آن باز نشود. مبل استاندارد بايد به‌راحتي شسته شود و از چوب مرغوب (چوب درخت گردو) و رنگ طبيعي در آن استفاده شده باشد و مهم‌ترين نكته اين‌كه اگر يك‌مبل از هر نظر استاندارد باشد، براي استفاده‌كننده ضرر جسمي به دنبال ندارد.





در خريد يك مبلمان اندازه و هم‌تراز بودن پايه‌هاي مبل هم بايد موردتوجه قرار گيرد. مبل‌هاي فرفوژه پايه‌هاي بسيار سستي دارند ولي مبل‌هاي راحتي و تشكي پايه‌هاي محكم و استانداردي دارند. اندازه‌هاي پايه‌ها بايد نسبت به اندازه مبل قطور باشند تا وزن استفاده‌كننده را تحمل كنند. يك نكته بسيار مهم، اين است كه بايد جاي قرار‌گرفتن مبل درخانه قبل از خريد اندازه‌گيري شده و مشخص شود.

كوچك‌تر اما مدرن‌تر

مبل‌هاي پرزرق‌و‌برق امروزه توليد خود را از دست داده‌اند و توليد و خريداران كمتري نسبت به مبل‌هاي كلاسيك و جوان‌پسند دارند. در عوض مبل‌هاي كوچك‌تر و مدرن‌تر محبوب شده‌اند البته براي مدتي هم انواع و اقسام مبل‌هاي مدل (L) به شدت محبوب شده‌ بودند اما حالا اين تب فروكش كرده و خريداراني كه مبل‌هاي (L) را خريداري مي‌كنند، تعداد كمي هستند كه خانه‌هاي بزرگ با اتاق پذيرايي بزرگ دارند و دوست دارند فضاي خانه را پر كنند.

مدل‌ها و نام‌ها

اكثر خريداران مبل امروز به نام و سابقه برندها هم توجه مي‌كنند و امروزه برندهايي مانند: Test، Madrid، Anjella و... قابل توجه خريداران قرار گرفته است. باتوجه به انتخاب سليقه‌اي خريداران، امروزه مبل‌هايي با پارچه‌هاي ترك و نانوسرتكس هوادارهاي بيشتري نسبت به جنس‌هاي كتان و چرم دارند.

به روز خريد كنيد

نانوسرتكس جنس جديدي از پارچه‌هاي روز است كه در برابر مواد شيميايي و هرنوع مايعاتي از خود واكنش نشان نمي‌دهد و مي‌توان حتي لكه‌هاي خون و جوهر روي آن‌ها را هم با يك دستمال خيس از بين برد، بدون آن‌كه آثاري از خود به‌جا بگذارد.

رنگ محبوب امسال

رنگ‌هايي مثل مشكي، قهوه‌اي، طلايي و سفيد هميشه هواداران خود را دارند اما امسال به نظر مي‌رسد كه رنگ كرم قهوه‌اي بسيار محبوب شده است. اين رنگ باتوجه به چوب و پارچه و هماهنگي بين آن‌ها امروزه فروش فوق‌العاده‌اي نسبت به بقيه رنگ‌ها دارد.

بازار در تصاحب مبل‌هاي تشكي

اين روزها مبل‌هاي فلزي محبوبيت خود را از دست داده‌اند و خريداران آن را به‌ندرت مي‌پسندند. مبل‌هاي فرفوژه هم كمتر خريداري مي‌شوند و مبل‌هاي چوبي و به‌خصوص تشكي محبوبيت بيشتري نسبت به آن‌ها دارند. اين مبل‌ها هم از نظر طول عمر و هم از نظر راحتي و سبكي بسيار بهتر از مبل‌هاي فلزي و فرفوژه هستند. مبل‌هاي تشكي پارچه‌اي، اسكلتي چوبي دارند و پارچه آن‌ها از جنس‌هاي كتان- چوب و نانو (كه امسال بسيار محبوب بوده است) ساخته مي‌شوند. متخصصان در اين زمينه مي‌گويند؛ مبل‌هاي تشكي از نظر علم پزشكي هم استانداردتر از مبل‌هاي فلزي هستند. رویه کوبی مبلمان تشکی توسط متخصصین شرکتی انجام می گیرد .

8 نفره‌ها محبوب‌تر هستند


مبل‌ها در اندازه‌هاي متفاوتي توليد مي‌شوند اما مبل‌هاي 8 نفره فروش بيشتري نسبت به مبل‌هاي بزرگ‌تر دارند زيرا آن‌ها با استاندارد هر اتاقي هماهنگ هستند و به‌راحتي مي‌توان مدل‌هاي زيبايي با آن‌ها در اتاق چيد. ولي به هرحال اندازه‌هاي مبل بستگي به فضاي اتاقي دارد كه قرار است مبل در آن قرار بگيرد. كمترين قيمت يك دست مبل مناسب ساخته شده طبق اصول و با مواد مناسب، يك‌‌ميليون و 500 هزارتومان است. شايد در كل بتوان گفت كه حدود قيمت يك دست مبل استاندارد 8‌نفره، حدود 2ميليون و 500هزارتومان است اما باتوجه به جنس، اندازه، مرغوب بودن و از همه مهم‌تر، نام برند آن‌ها بالا و پايين مي‌شود.

مبل استاندارد را بشناسيد

20درصد زيبايي، 80درصد كيفيت، اين فرمول را به‌خاطر بسپاريد؛ بسياري از خريداران لوازم خانگي به علت نداشتن اطلاعات كافي براي تهيه لوازم منزل، بيشتر ديدشان به ظاهر اجناس است و سعي مي‌كنند كه زيباترين جنس را خريداري كنند، غافل از اين مسئله كه اگر اين لوازم به‌اندازه كافي مرغوب نباشد بعد از مدتي كوتاه، شكل ظاهري و زيبايي خود را هم از دست خواهد داد. از نظر يك خريدار كاملا آگاه شكل ظاهري تنها (20درصد) از اهميت يك جنس را تشكيل مي‌دهد و (80درصد) بقيه به جنس و استاندارد بودن آن بستگي دارد.

راز شست‌وشوي مبل‌ها!

شست‌و‌شوي هر مبل نسبت به نوع پارچه مبلی آن متفاوت است. زيرا هر جنسي نسبت به مواد شيميايي و مواد شوينده، واكنش‌هاي خاصي نشان مي‌دهد. آقاي صادقي يكي از فروشنده‌هاي بازار مبل يافت‌آباد مي‌گويد: «جنس‌هاي كتان را مي‌شود با مواد شوينده مثل پودر و شامپوهاي مخصوص مبل شست ولي جنس چرم پس از مدتي از بين رفته و هم رنگ خود را از دست مي‌دهند و هم پوسيده و پاره مي‌شوند. مبل‌هاي چرمي را بايد بيشتر بخارشوي كرد و از مواد شوينده استفاده نكرد. حتي جنس‌هاي كتان هم پس از مدتي شست‌و‌شو حالت چرك به خود مي‌گيرند. امروزه با وارد شدن مبل‌هاي نانوسرتكسي به راحتي مي‌شود با كشيدن يك دستمال خيس مبل را به زيبايي روز اول درآورد.»

مطابق با استاندارد بدن!

اولين چيزي كه براي خريد يك مبل استاندارد لازم است به آن توجه شود؛ اين است كه زماني‌كه روي آن نشسته‌ايم احساس راحتي به بدن مي‌دهد يا خير؟ بعضي مبلمان‌هاي به ظاهر زيبا نه تنها احساس راحتي به ما نمي‌دهند بلكه پس از مدتي استفاده، متوجه مي‌شويم كه درد‌شديدي در مهره‌هاي كمر خود احساس مي‌كنيم و پس از بررسي متوجه مي‌شويم كه مشكل از مبلي است كه هرروز پس از ساعت‌ها كار و خستگي روي آن مي‌نشينيم و استراحت مي‌كنيم.
چوب‌هاي تلخ را انتخاب كنيد

چوبي كه در اسكلت يك مبل به كار مي‌رود اكثرا چوب درخت گردوست زيرا چوب محكمي است و حشرات چوب‌خوار كمتر آن را مي‌خورند، زيرا تلخ است. ‌تراز بودن سطح اسكلت چوبي مبل هم بسيار مهم است، زيرا از به صدا افتادن آن جلوگيري مي‌كند. فنرهاي استفاده شده در مبل‌هاي فنري نبايد با تشك‌ها در تماس باشد و فقط هنگام نشستن بايد با تماس حالت فنري را رعايت كنند، زيرا به تشك فشار آورده و در ظاهر مبل تاثير مي‌گذارد.طرح پارچه به‌كار رفته در مبلمان بستگي به نظر خود شما دارد اما هر طرح و نقشي كه داشته باشند، بايد محكم و استاندارد دوخته شوند تا بر اثر فشار، تشك‌ها از آن بيرون نزند و دوخت را پاره نكند. در نهايت اين‌كه جنس پارچه نبايد به گونه‌اي باشد كه بعد از مدتي استفاده عرق كند. رنگي كه در پارچه به كار رفته است بايد رنگ طبيعي باشد زيرا رنگ‌هاي شيميايي بعد از يكي يا 2بار شست‌و‌شو از بين مي‌روند و حالت چرك به خود مي‌گيرند.

انواع فوم و اسفنج مورد استفاده در مبلمان

مشتریان در هنگام مراجعه به بازار از فروشندگان مختلف اصطلاحاتی از قبیل فوم گرم، فوم سرد ، اسفنج یورتان ، تسمه کشی ، فنر لول ، فنر زیگزاگ و... می شنوند این متن برای آشنایی بیشتر شما با این اصطلاحات نوشته شده است.

در این مختصر شما با انواع فوم و سایر مواد اولیه ی مصرفی در روکوبی مبل آشنا خواهید شد.

مشتریان در هنگام مراجعه به بازار از فروشندگان مختلف اصطلاحاتی از قبیل فوم گرم، فوم سرد ، اسفنج یورتان ، تسمه کشی ، فنر لول ، فنر زیگزاگ و... می شنوند و هر فروشنده ای یک سری اطلاعات در اختیار مشتری قرار می دهد که ممکن است با توجه به دانش فروشنده صحیح یا ناصحیح باشند، که در صورت ناصحیح بودن، ذهن مشتری را آشفته می سازد.

تصمیم گرفتیم تحقیق و توضیح کاملی درباره انواع فوم و اسفنج و زیرسازی های نشیمن در این بخش بیاوریم، تا شاید هم برای مشتریان عزیز و هم برای فروشندگان محترم بتوانیم اطلاعات مفیدی ارائه نماییم. اول تعریف هر کدام از انواع فوم و اسفنج ها را بیان کرده و سپس کاربرد آنها را در مبل های مختلف توضیح خواهیم داد؛

اسفنج: همان ابر معمولی هست که همه می شناسند، در ضخامت های مختلف برای اکثر نقاط مبلمان استفاده می شود. مثلا برای دسته های مبل و پشت مبل اسفنج های نازک قرار داده می شود. در کف مبلمان هم در بسیاری از موارد اسفنج هایی موسوم به اسفنج 30 کیلویی یا اسفنج یورتان استفاده می شود که منظور از 30 کیلویی (در برخی موارد 25 یا 20 کیلویی) دانسیته (چگالی) اسفنج می باشد. هر چقدر چگالی اسفنج بالاتر باشد در قسمت کف طول عمر آن بیشتر خواهد بود. یورتان هم نوعی اسفنج هست که در حال حاضر جزء برند های معتبر در زمینه کف مبلمان می باشد.

فوم: از ترکیب مواد شیمیایی مخصوصی با نسبت مشخص در کوره ساخته می شود، انواع مختلفی دارد و در انواع مبلمان و صندلی های اتومبیل استفاده می شود. به دلیل ساخت متنوع دارای کیفیت های مختلف و متفاوتی هستند. از لحاظ ماندگاری نسبت به اسفنج های معمولی طول عمر بیشتری دارند. فوم هایی که برای مبلمان استفاده می شوند: فوم گرم، فوم سرد، فوم ویژه ضخامت فوم هم جدای از جنس آن می تواند 10 یا 13 و یا 15 سانتی متر باشد.

فوم گرم: علت نامگذاری فوم گرم نوع ساخت آن هست که در دمای بالای کوره پخته می شود. فوم گرم نسبت به اسفنج برای استفاده در کف مبلمان بهتر هست. خاصیت بارز فوم گرم سفت بودن آن هست که البته این خاصیت به مرور بر اثر استفاده کم می شود و فوم نرم تر می شود. خاصیت ارتجاعی فوم گرم به مرور کمتر می شود و بعد از چند سال به قول معروف جا می اندازد.

فوم سرد: نامگذاری فوم سرد هم به دلیل استفاده از حرارت غیرمستقیم یا دمای کم، در مراحل ساخت می باشد، دمای کم فرصت بیشتری برای شکل گیری مولکولهای این فوم می دهد و به همین دلیل حالت ارتجاعی این فوم نسبت به فوم گرم بیشتر بوده و به طور ملموسی نرم تر از فوم گرم می باشد. معمولا برای مبلمان راحتی در قسمت کف از فوم سرد استفاده می شود که به دلیل نرم بودن راحتی بیشتری دارد و طول عمر آن نسبت به فوم گرم بیشتر هست. یعنی مدت زمان بیشتری طول می کشد تا حالت ارتجاعی خود را از دست بدهد. ضمن اینکه معمولا تولیدکنندگانی که از این فوم برای مبل استفاده می کنند آن را 18 ماه ضمانت می کنند.

فوم ویژه: خواص فوم گرم و سرد را همزمان داشته و از لحاظ نرمی و سفتی بین سرد و گرم می باشد. جدیدا برای بعضی مبلمان راحتی و استیل استفاده می شود.

قالب فوم (عدسی یا تخت): منظور شکل ظاهری فوم هست که می تواند بصورت دو طرف تخت یا یک طرف تخت و یک طرف به حالت محدب باشد که به این شکل فوم عدسی گفته می شود.

الیاف ویسکوز: رشته های نازکی از مواد پلی استری که به شکل ساده و یا حلقه ای و کروی تولید شده و در داخل کوسن ها و تشک های کف و بالشتک های پشتی مبلمان استفاده می شود. از نکات مثبت ویسکوز نرمی و راحتی فوق العاده آن می باشد. ولی برای کف کمتر توصیه می شود، به دلیل اینکه حالت ارتجاعی کمتری نسبت به فوم و اسفنج داشته و به راحتی بر روی تشک جای نشیمن باقی می ماند.

فنر لول: فنرهای فلزی به شکل لوله ای هست که در داخل تشک های خواب هم استفاده می شود، بیشتر برای مبلمان استیل استفاده می شود، این فنر در زیر فوم و بین تسمه ها و گونی قرار داده می شود. طول عمر مبلمانی که از فنر لول استفاده می شود نسبتا بیشتر هست.

فنر زیگزاگ: فنر زیگزاگ فنرهای فلزی به حالت زیگزاگ و سطحی کاملا مسطح دارند که این موضوع باعث می شود از این نوع فنر بتوان برای انواع مبلمان راحتی استفاده نمود. البته استفاده از این نوع فنر فلزی هم نسبت به قبل کمتر شده است.

تسمه کشی: تسمه کشی از کش های نازک موازی هم با روکش پارچه یا نایلونی بصورت پیوسته ساخته شده است و در حال حاضر در اغلب انواع مبل (راحتی و استیل) استفاده می شود. به دلیل تغییر نوع رویه کوبی از خرده پارچه و اسفنج به رویه کوبی با فوم، استفاده از تسمه کشی نسبت به قبل بیشتر شده است. قبلا به جای تسمه های کشی از تسمه های نخی غیر کشی استفاده می شد که با ترکیب فنر لول یا فنر زیگزاگ به کار برده می شد. تسمه کشی باعث می شود حالت ارتجاعی فوم بیشتر حفظ شود.

لایکو: ورق های نازکی از پنبه و پلی استر می باشند که برای دسته ها و تکیه گاه و در بعضی موارد در کف مبل بر روی فوم (برای طول عمر بیشتر) استفاده می شود. لایکو هم براساس جرم حجمی(چگالی) مثل اسفنج دسته بندی می شود و هرچه دانسیته اش بالاتر باشد توان تحمل فشار بیشتر و طول عمر کار هم بیشتر می شود.

در مجموع در رویه کوبی انواع مبل استیل و راحتی از اسفنج و فوم و الیاف ویسکوز استفاده می شود: دسته ها و پشت اکثر مبلمان اسفنج با ورقه های نازک استفاده می شود (در بعضی موارد برای دسته و پشت مبل هم فوم و ویسکوز قابل استفاده هست) کف مبلمان استیل در حال حاضر از فوم گرم ، فوم سرد و یا فوم ویژه تولید می شود

با کمترین هزینه مبلمان تان را تغییر دهید

شاید روزهای پایانی سال گذشته قصد تغییر مبلمان منزل را داشتید اما با دیدن قیمت‌های نجومی به فکر تغییر ظاهر آنها افتاده‌ باشید؛ نه خودشان. اولین گزینه برای تغییر ظاهر مبلمان تعویض روکش است؛ کاری که هم به صرفه‌ است و هم اینکه با تنوع پارچه‌ها کلی ایده‌های خوب می‌توانید داشته باشید؛ ایده‌های اساسی برای چیدمان خانه‌تان و طراحی مبل‌هایی که در هیچ مرکزی پیدا نشود. بیایید تعدادی از ایده‌های جدید در طراحی رویه‌ مبل‌ها را با هم مرور کنیم.

شاید روزهای پایانی سال گذشته قصد تغییر مبلمان منزل را داشتید اما با دیدن قیمت‌های نجومی به فکر تغییر ظاهر آنها افتاده‌ باشید؛ نه خودشان. اولین گزینه برای تغییر ظاهر مبلمان تعویض روکش است؛ کاری که هم به صرفه‌ است و هم اینکه با تنوع پارچه‌ها کلی ایده‌های خوب می‌توانید داشته باشید؛ ایده‌های اساسی برای چیدمان خانه‌تان و طراحی مبل‌هایی که در هیچ مرکزی پیدا نشود. بیایید تعدادی از ایده‌های جدید در طراحی رویه‌ مبل‌ها را با هم مرور کنیم.

شاید روزهای پایانی سال گذشته قصد تغییر مبلمان منزل را داشتید اما با دیدن قیمت‌های نجومی به فکر تغییر ظاهر آنها افتاده‌ باشید؛ نه خودشان. اولین گزینه برای تغییر ظاهر و تعمیر مبلمان تعویض روکش است؛ کاری که هم به صرفه‌ است و هم اینکه با تنوع پارچه‌ها کلی ایده‌های خوب می‌توانید داشته باشید؛ ایده‌های اساسی برای چیدمان خانه‌تان و طراحی مبل‌هایی که در هیچ مرکزی پیدا نشود. بیایید تعدادی از ایده‌های جدید در طراحی رویه‌ مبل‌ها را با هم مرور کنیم.

با رنگ‌ها بازی کنید

وقتی فضای کافی دارید اصلا از به کار بردن مبل‌هایی با رویه‌های رنگی نگران نباشید. در اتاق‌های نشیمن بزرگ می‌توان با راحتی خیال هر رنگ تند و زنده‌ای را امتحان کرد. اگر به این فکر هستید که یک تغییر دکوراسیون حسابی داشته باشید از رنگ‌های نارنجی و قرمز غافل نشوید.

فقط باید یادتان باشد مبل‌های رنگی زمانی خانه‌ای مدرن برای‌تان می‌سازند که رنگ دیوارها روشن و ساده باشد. اگر رنگ دیوارهای خانه‌تان تند و گرم است بهتر است دور مبل‌های شاد و رنگی را خط بکشید.

آسایش طلب ها سرد کار کنند

اگر در خانه‌تان به دنبال آرامش هستید و آسایش را به هر چیزی ترجیح می‌دهید، بهتر است از رنگ‌های سرد برای رویه‌ مبل‌های‌تان استفاده کنید. رنگ‌های گرم برای شما که دنبال سکون در خانه هستید اصلا مورد مناسبی نیست. این وسط با استفاده از کمی پارچه‌هایی با بافت‌های خاص می‌توانید جلوی کمبود رنگ در خانه‌تان را بگیرید. اگر رنگ دیوارها و پرده‌های‌تان هم سرد هستند، بهتر است بافت پارچه‌ مبلی و کوسن‌ها ضخیم‌تر انتخاب شوند تا جلوه بیشتری به خانه دهند. بافت‌ها به هر خانه‌ای شخصیت خاص می‌دهند.

راه راه های قدیمی دوباره آمدند

سال‌ها پیش از این، مبل‌های راه‌راه برای خودشان برو و بیای زیادی داشتند. مد روز دهه 70 تا 80 میلادی فقط رویه مبل‌هایی بود با خط‌های کشیده عمومی و افقی و با رنگ غالب کرم و قهوه‌ای. این طراحی سال‌ها فراموش شد تا اینکه دوباره به مدد نسل نوی طراحان دکوراسیون دوباره سر و کله خط‌های موازی آشنا در خانه‌ها پیدا شد به‌خصوص مبل‌هایی با راه‌های پهن در رنگ‌های ملایم. این رویه مبل‌ها هم فضای خانه را گرم و غیر رسمی می‌کنند و هم تقریبا با هر دکوراسیونی جور درمی‌آیند. رویه کوبی مبل با طیف رنگ‌های ملایم رویه مبل‌ها کار طراحی و رنگ دادن به باقی اجزای خانه را راحت می‌کند.

کمتر، غنی‌تر است

وقتی می‌خواهید از رنگ‌های مختلفی برای رویه مبل‌هایتان استفاده کنید، بهتر است به تعداد مبل‌ها هم دقت داشته باشید. یک اصل طراحی بین پیروان سبک ساده‌گرایی یا مینی مال‌ها در معماری هست که می‌گوید «کمتر، غنی‌تر است». اگر زمانی سعی داشتید روی یک رنگ خاص مبل تاکید کنید، حواس‌تان به این جمله عجیب هم باشد؛ اینکه هرچه تعداد موارد تاکیدتان کمتر باشد زیبایی‌اش بیشتر می‌شود. اگر در خانه‌تان رنگ‌های زیادی وجود ندارد می‌توانید از این روش استفاده کنید؛ جلوه دادن به خانه با داشتن یک مبل تک رنگ.

گلدارها شادترند

همان‌قدر که رنگ‌ها ترس ندارند استفاده از پارچه‌های گلدار شلوغ هم ترسناک نیستند و فقط باید کمی با روحیات شما مطابق باشند. اگر احساس می‌کنید آدم چندان آرام و آسایش‌طلبی نیستید و ترجیح می‌دهید خانه‌تان همیشه شلوغ و پر از جمعیت دوستان باشد، بهتر است رویه مبل‌های خانه را گلدار انتخاب کنید. رویه مبل‌های گلدار که به‌تازگی دوباره به بازارها بازگشته‌اند می‌توانند به خانه‌تان ظاهری شیک دهند در عین حال که نشان‌دهنده شخصیت شاد و سرزنده شما هستند.

خانه‌های کوچک مبل‌های یک رنگ

مبل‌هایی که فقط از یک رنگ‌ در ترکیب پارچه‌های‌شان استفاده شده به درد فضاهای کوچک می‌خورند. اگر خانه‌تان فضای کوچکی دارد، دنبال مبل‌هایی با طرح‌های مختلف نباشید. مبل‌های یک‌دست به‌خصوص با رنگ‌های نسبتا گرمی مثل نارنجی فضای خانه‌تان را هم بزرگ‌تر نشان می‌دهند و هم این محل نشیمن خانه‌تان را شیک و به‌روز می‌کنند. فقط کافی است یک نورپردازی مناسب برای خانه انتخاب کنید آن وقت به معجزه پارچه‌های رومبلی و فضای دوست‌داشتنی‌شان پی می‌برید.

تضاد هم گاهی بد نیست

تصور کنید که همه مبل‌های این اتاق یک‌دست و یک‌رنگ بودند؛ مثلا همه‌شان یا کرم‌رنگ بودند یا قهوه‌ای. به نظرتان خیلی دلگیر و کسالت‌بار نمی‌شد؟ این روزها طراحان دکوراسیون داخلی برای اینکه کسالت آپارتمان‌های کوچک را بگیرند، دست به کار شده‌اند و با یک ایده ناب مبل‌ها را با رنگ‌های متضاد هم قرار می‌دهند. فقط باید دقت داشت که هارمونی رنگ‌ها و تضاد آنها با هم به‌درستی انتخاب شود و گرنه فضای خانه پر از رنگ‌های ناهمگون است که با هیچ ترفندی هم درست نمی‌شود.

با سبز، شرقی شوید

مبل هایی که یک دست به رنگ سبز هستند برای خانه‌هایی که انرژی کمی دارند مناسبند و البته برای آنهایی که عاشق فضاهای شرقی هستند و دوست دارند در گوشه و کنار خانه‌شان نشانه‌هایی از تزئینات آسیای دور را داشته باشند. سبز در باور شرقی‌ها نشان نشاط و شادابی است و برای همین زیاد در خانه‌های آنها استفاده می‌شود. البته نباید برای ساختن فضای شرقی در رنگ سبز وسایل خانه به‌خصوص رویه مبل‌ها اغراق کرد. یک رنگ سبز ملایم هم کارتان را راه می‌اندازد. این وسط رنگ دیوارها هم باید به کمک بیایند. رنگ‌های لیمویی و نارنجی کمرنگ انرژی را در این دکوراسیون دوبرابر می‌کنند.

خرید مبل مناسب

برای خرید مبلمان شتاب‌زده عمل نکنید زیرا تصمیم شتاب‌زده وقت و پول شما را هدر می‌دهد. اگر شما برای خرید وسیله مورد نیازتان به اندازه کافی فکر نکرده باشید، با دو مشکل رو به رو می‌شوید که چندان برای شما خوشایند نخواهند بود.

یکی اینکه ممکن است مجبور شوید آنچه را خریده‌اید پس بفرستید و دوم اینکه مجبور شوید با وسیله‌ای زندگی کنید که با آن احساس خوبی ندارید. هنگامی ‌که تصمیم می‌گیرید برای خرید مبل اقدام کنید، نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

برای خرید مبلمان شتاب‌زده عمل نکنید زیرا تصمیم شتاب‌زده وقت و پول شما را هدر می‌دهد. اگر شما برای خرید وسیله مورد نیازتان به اندازه کافی فکر نکرده باشید، با دو مشکل رو به رو می‌شوید که چندان برای شما خوشایند نخواهند بود.

یکی اینکه ممکن است مجبور شوید آنچه را خریده‌اید پس بفرستید و دوم اینکه مجبور شوید با وسیله‌ای زندگی کنید که با آن احساس خوبی ندارید. هنگامی ‌که تصمیم می‌گیرید برای خرید مبل اقدام کنید، نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

چقدر فضا داریم؟

اندازه‌گیری دقیق فضا به شما این کمک را می‌کند که مقیاس و اندازه دقیق جنسی را که لازم دارید، به دست آورید. شما برای یک فضای کوچک چه وسایل واقعا ضروری نیاز دارید؟ همچنین یک فضای وسیع ممکن است این معنی را بدهد که مبلمان شما به نوعی به صورت پراکنده چیده شده‌اند. درست همانند قطعات کوچکی که بر روی سطحی ریخته شده باشند و به نوعی القاگر بی‌نظمی خواهند بود. شما باید با در نظر گرفتن اندازه فضای خود و مبلمانی که می‌خرید، فضای زندگی خود را جذاب و منظم کنید.برای رویه کوبی فضاهای کوچک تر بهتر است از پارچه مبلی با رنگ روشن استفاده کنید .

مبل برای کجا؟

قبل از خرید مبل باید به این نکته توجه کنید که این مبل را برای چه استفاده‌ای و چه مکانی می‌خواهید بخرید. اگر اتاق و فضایی که قرار است برای آن مبل بخرید، جایی است که به صورت خانوادگی و دسته جمعی در آن تلویزیون می‌بینید، باید مبلمانی راحت جهت نشستن دائمی‌ و البته همراه با میزی مناسب برای گذاشتن ظروف پذیرایی بخرید. همچنین دقت کنید این مبل را با روکش‌ شاد انتخاب کنید و از به کار بردن روکش‌هایی با تصاویر عجیب و ترسناک برای اتاق نشیمن بپرهیزید.

ترفند تعویض روکش‌ها

شما می‌توانید مبلمانی بخرید که به راحتی بتوانید روکش آنها را تعویض کنید یا بشویید و بدین صورت شما هیچگاه مبلمان تکراری نخواهید داشت. اگر مبل مورد نظر برای فضایی است که بچه‌ها به طور دائم در آن حضور دارند و قرار است روی آن بالا و پایین بروند، پس بهتر است از مبلمانی با دسته ظریف استفاده نکنید . همچنین رنگ آن را نیز روشن انتخاب نکنید که زود به زود کثیف شود.

رنگ مبل

در انتخاب مبل، یکی از ویژگی‌هایی که باید مورد توجه شما باشد، رنگ مبل است که با توجه به فضای خانه شما و روحیه‌ای که دارید، باید رنگ مناسب را انتخاب کنید. همچنین اگر شما آدمی هستید که پیوسته از رنگ‌ها انرژی می‌گیرید و رنگ‌ها برای شما حس و حال خاصی ایجاد می‌کنند، بهتر است دقیقا آن رنگی را که می‌خواهید یا مجموعه‌ای از رنگ‌ها را در کنار هم انتخاب کنید. زیرا شما با رنگ مورد علاقه خود احساس راحتی و شادی خواهید کرد. همچنین شیک بودن و جلوه داشتن مبل شما نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نوستالژیک‌ها

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، این است که ممکن است شما مبلمان و آثاری هنری در خانه داشته باشید که رنگ‌ها و طرح‌های آنها را در ارتباط با هم انتخاب کرده باشید، اکنون که قرار است برای خرید اقدام کنید، سرنوشت آنها چه می‌شود؟ خیلی از مبل‌ها، قالیچه‌ها و آثار هنری که از قبل دارید می‌توانند منظره و احساس خوبی برای شما به وجود بیاورند البته اگر قبل از خرید لوازم جدید، حواس‌تان به ویژگی‌های آنها باشد و خرید جدید خود را مرتبط با آنها انجام دهید. با این کار اتاق شما در هم و بر هم به حساب نمی‌آید بلکه تبدیل به مجموعه‌ای می‌شود که ارتباطی زیبا و هنری با هم دارند. با این کار شما هم خرید نو و مناسب انجام داده‌اید و هم هزینه کمتری صرف کرده‌اید؛ زیرا برای قسمت‌هایی از خانه خود از همان مبلمان قدیمی استفاده کرده‌اید که جلوه‌ای تازه نیز یافته‌اند.

آگاهی قبل از خرید

چند پیشنهاد خوب برای خرید مبل مناسب

هنگام خرید هر چیز جدیدی برای خانه، ابتدا باید به این نکته توجه کنید که با خرید جدید شما چه چیزی باید از خانه شما کنار گذاشته شود. گاهی آنچه خیلی وحشتناک به نظر می‌رسد، می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. معمولا خریدهای تازه نوعی استرس ایجاد می‌کنند. به ویژه اگر خرید مربوط به وسایلی باشد که قرار است مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار بگیرند. در این گونه موارد باید با آگاهی برای خرید اقدام کنید. چه چیزی بهتر از مبله کردن فضای شخصی شما می‌تواند شما را دچار هیجان کند البته اگر زیبا و قیمت آن مناسب باشد. قبل از اینکه برای خرید مبلمان به فروشگاه‌ بروید، در ابتدا به مجلات، کاتالوگ‌ها، وب‌ سایت‌ها و مجموعه‌های‌ عکس سری بزنید تا تصاویر و طرح‌های مورد علاقه خود را بیابید. این کار به شما کمک می‌کند تا سبک و طرح مورد علاقه خود را خیلی سریع‌تر پیدا کنید.

زمان استفاده هم مهم است

اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که هر دو سال یک بار وسایل‌شان را تعویض می‌کنند یا اگر آدمی‌ هستید که دائما دوست دارید محیط اطراف خود را تغییر دهید، سعی نکنید پول زیادی بابت خرید وسایل‌تان بپردازید زیرا با هر بار عوض کردن چیدمان خانه و خرید لوازم نو، کلی هزینه اضافی روی دست شما می‌ماند. شما می‌توانید همیشه اجناس با کیفیت و با قیمتی مناسب خریداری کنید که در صورت نیاز با هزینه اندکی آنها را تعویض یا رویه کوبی کنید.

تغییر مبلمان با کمترین هزینه

شاید روزهای پایانی سال گذشته قصد تغییر مبلمان منزل را داشتید اما با دیدن قیمت‌های نجومی به فکر تغییر ظاهر آنها افتاده‌ باشید؛ نه خودشان.

اولین گزینه برای تغییر ظاهر و تعمیر مبلمان تعویض روکش است؛ کاری که هم به صرفه‌ است و هم اینکه با تنوع پارچه‌ها کلی ایده‌های خوب می‌توانید داشته باشید؛ ایده‌های اساسی برای چیدمان خانه‌تان و طراحی مبل‌هایی که در هیچ مرکزی پیدا نشود. بیایید تعدادی از ایده‌های جدید در طراحی رویه‌ مبل‌ها را با هم مرور کنیم.

با رنگ‌ها بازی کنید

وقتی فضای کافی دارید اصلا از به کار بردن مبل‌هایی با رویه‌های رنگی نگران نباشید. در اتاق‌های نشیمن بزرگ می‌توان با راحتی خیال هر رنگ تند و زنده‌ای را امتحان کرد. اگر به این فکر هستید که یک تغییر دکوراسیون حسابی داشته باشید از رنگ‌های نارنجی و قرمز غافل نشوید.

فقط باید یادتان باشد مبل‌های رنگی زمانی خانه‌ای مدرن برای‌تان می‌سازند که رنگ دیوارها روشن و ساده باشد. اگر رنگ دیوارهای خانه‌تان تند و گرم است بهتر است دور مبل‌های شاد و رنگی را خط بکشید.

آسایش طلب ها سرد کار کنند

اگر در خانه‌تان به دنبال آرامش هستید و آسایش را به هر چیزی ترجیح می‌دهید، بهتر است از رنگ‌های سرد برای رویه‌ مبل‌های‌تان استفاده کنید. رنگ‌های گرم برای شما که دنبال سکون در خانه هستید اصلا مورد مناسبی نیست. این وسط با استفاده از کمی پارچه‌هایی با بافت‌های خاص می‌توانید جلوی کمبود رنگ در خانه‌تان را بگیرید. اگر رنگ دیوارها و پرده‌های‌تان هم سرد هستند، بهتر است بافت پارچه‌ مبلی و کوسن‌ها ضخیم‌تر انتخاب شوند تا جلوه بیشتری به خانه دهند. بافت‌ها به هر خانه‌ای شخصیت خاص می‌دهند.

راه راه های قدیمی دوباره آمدند

سال‌ها پیش از این، مبل‌های راه‌راه برای خودشان برو و بیای زیادی داشتند. مد روز دهه 70 تا 80 میلادی فقط رویه مبل‌هایی بود با خط‌های کشیده عمومی و افقی و با رنگ غالب کرم و قهوه‌ای. این طراحی سال‌ها فراموش شد تا اینکه دوباره به مدد نسل نوی طراحان دکوراسیون دوباره سر و کله خط‌های موازی آشنا در خانه‌ها پیدا شد به‌خصوص مبل‌هایی با راه‌های پهن در رنگ‌های ملایم. این رویه مبل‌ها هم فضای خانه را گرم و غیر رسمی می‌کنند و هم تقریبا با هر دکوراسیونی جور درمی‌آیند. رویه کوبی مبل با طیف رنگ‌های ملایم رویه مبل‌ها کار طراحی و رنگ دادن به باقی اجزای خانه را راحت می‌کند.

کمتر، غنی‌تر است

وقتی می‌خواهید از رنگ‌های مختلفی برای رویه مبل‌هایتان استفاده کنید، بهتر است به تعداد مبل‌ها هم دقت داشته باشید. یک اصل طراحی بین پیروان سبک ساده‌گرایی یا مینی مال‌ها در معماری هست که می‌گوید «کمتر، غنی‌تر است». اگر زمانی سعی داشتید روی یک رنگ خاص مبل تاکید کنید، حواس‌تان به این جمله عجیب هم باشد؛ اینکه هرچه تعداد موارد تاکیدتان کمتر باشد زیبایی‌اش بیشتر می‌شود. اگر در خانه‌تان رنگ‌های زیادی وجود ندارد می‌توانید از این روش استفاده کنید؛ جلوه دادن به خانه با داشتن یک مبل تک رنگ.

گلدارها شادترند

همان‌قدر که رنگ‌ها ترس ندارند استفاده از پارچه‌های گلدار شلوغ هم ترسناک نیستند و فقط باید کمی با روحیات شما مطابق باشند. اگر احساس می‌کنید آدم چندان آرام و آسایش‌طلبی نیستید و ترجیح می‌دهید خانه‌تان همیشه شلوغ و پر از جمعیت دوستان باشد، بهتر است رویه مبل‌های خانه را گلدار انتخاب کنید. رویه مبل‌های گلدار که به‌تازگی دوباره به بازارها بازگشته‌اند می‌توانند به خانه‌تان ظاهری شیک دهند در عین حال که نشان‌دهنده شخصیت شاد و سرزنده شما هستند.

خانه‌های کوچک مبل‌های یک رنگ

مبل‌هایی که فقط از یک رنگ‌ در ترکیب پارچه‌های‌شان استفاده شده به درد فضاهای کوچک می‌خورند. اگر خانه‌تان فضای کوچکی دارد، دنبال مبل‌هایی با طرح‌های مختلف نباشید. مبل‌های یک‌دست به‌خصوص با رنگ‌های نسبتا گرمی مثل نارنجی فضای خانه‌تان را هم بزرگ‌تر نشان می‌دهند و هم این محل نشیمن خانه‌تان را شیک و به‌روز می‌کنند. فقط کافی است یک نورپردازی مناسب برای خانه انتخاب کنید آن وقت به معجزه پارچه‌های رومبلی و فضای دوست‌داشتنی‌شان پی می‌برید.

تضاد هم گاهی بد نیست

تصور کنید که همه مبل‌های این اتاق یک‌دست و یک‌رنگ بودند؛ مثلا همه‌شان یا کرم‌رنگ بودند یا قهوه‌ای. به نظرتان خیلی دلگیر و کسالت‌بار نمی‌شد؟ این روزها طراحان دکوراسیون داخلی برای اینکه کسالت آپارتمان‌های کوچک را بگیرند، دست به کار شده‌اند و با یک ایده ناب مبل‌ها را با رنگ‌های متضاد هم قرار می‌دهند. فقط باید دقت داشت که هارمونی رنگ‌ها و تضاد آنها با هم به‌درستی انتخاب شود و گرنه فضای خانه پر از رنگ‌های ناهمگون است که با هیچ ترفندی هم درست نمی‌شود.

با سبز، شرقی شوید

مبل هایی که یک دست به رنگ سبز هستند برای خانه‌هایی که انرژی کمی دارند مناسبند و البته برای آنهایی که عاشق فضاهای شرقی هستند و دوست دارند در گوشه و کنار خانه‌شان نشانه‌هایی از تزئینات آسیای دور را داشته باشند. سبز در باور شرقی‌ها نشان نشاط و شادابی است و برای همین زیاد در خانه‌های آنها استفاده می‌شود. البته نباید برای ساختن فضای شرقی در رنگ سبز وسایل خانه به‌خصوص رویه مبل‌ها اغراق کرد. یک رنگ سبز ملایم هم کارتان را راه می‌اندازد. این وسط رنگ دیوارها هم باید به کمک بیایند. رنگ‌های لیمویی و نارنجی کمرنگ انرژی را در این دکوراسیون دوبرابر می‌کنند.

خرید مبل مناسب

برای خرید مبلمان شتاب‌زده عمل نکنید زیرا تصمیم شتاب‌زده وقت و پول شما را هدر می‌دهد. اگر شما برای خرید وسیله مورد نیازتان به اندازه کافی فکر نکرده باشید، با دو مشکل رو به رو می‌شوید که چندان برای شما خوشایند نخواهند بود.

یکی اینکه ممکن است مجبور شوید آنچه را خریده‌اید پس بفرستید و دوم اینکه مجبور شوید با وسیله‌ای زندگی کنید که با آن احساس خوبی ندارید. هنگامی ‌که تصمیم می‌گیرید برای خرید مبل اقدام کنید، نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

برای خرید مبلمان شتاب‌زده عمل نکنید زیرا تصمیم شتاب‌زده وقت و پول شما را هدر می‌دهد. اگر شما برای خرید وسیله مورد نیازتان به اندازه کافی فکر نکرده باشید، با دو مشکل رو به رو می‌شوید که چندان برای شما خوشایند نخواهند بود.

یکی اینکه ممکن است مجبور شوید آنچه را خریده‌اید پس بفرستید و دوم اینکه مجبور شوید با وسیله‌ای زندگی کنید که با آن احساس خوبی ندارید. هنگامی ‌که تصمیم می‌گیرید برای خرید مبل اقدام کنید، نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

چقدر فضا داریم؟

اندازه‌گیری دقیق فضا به شما این کمک را می‌کند که مقیاس و اندازه دقیق جنسی را که لازم دارید، به دست آورید. شما برای یک فضای کوچک چه وسایل واقعا ضروری نیاز دارید؟ همچنین یک فضای وسیع ممکن است این معنی را بدهد که مبلمان شما به نوعی به صورت پراکنده چیده شده‌اند. درست همانند قطعات کوچکی که بر روی سطحی ریخته شده باشند و به نوعی القاگر بی‌نظمی خواهند بود. شما باید با در نظر گرفتن اندازه فضای خود و مبلمانی که می‌خرید، فضای زندگی خود را جذاب و منظم کنید.برای رویه کوبی فضاهای کوچک تر بهتر است از پارچه مبلی با رنگ روشن استفاده کنید .

مبل برای کجا؟

قبل از خرید مبل باید به این نکته توجه کنید که این مبل را برای چه استفاده‌ای و چه مکانی می‌خواهید بخرید. اگر اتاق و فضایی که قرار است برای آن مبل بخرید، جایی است که به صورت خانوادگی و دسته جمعی در آن تلویزیون می‌بینید، باید مبلمانی راحت جهت نشستن دائمی‌ و البته همراه با میزی مناسب برای گذاشتن ظروف پذیرایی بخرید. همچنین دقت کنید این مبل را با روکش‌ شاد انتخاب کنید و از به کار بردن روکش‌هایی با تصاویر عجیب و ترسناک برای اتاق نشیمن بپرهیزید.

ترفند تعویض روکش‌ها

شما می‌توانید مبلمانی بخرید که به راحتی بتوانید روکش آنها را تعویض کنید یا بشویید و بدین صورت شما هیچگاه مبلمان تکراری نخواهید داشت. اگر مبل مورد نظر برای فضایی است که بچه‌ها به طور دائم در آن حضور دارند و قرار است روی آن بالا و پایین بروند، پس بهتر است از مبلمانی با دسته ظریف استفاده نکنید . همچنین رنگ آن را نیز روشن انتخاب نکنید که زود به زود کثیف شود.

رنگ مبل

در انتخاب مبل، یکی از ویژگی‌هایی که باید مورد توجه شما باشد، رنگ مبل است که با توجه به فضای خانه شما و روحیه‌ای که دارید، باید رنگ مناسب را انتخاب کنید. همچنین اگر شما آدمی هستید که پیوسته از رنگ‌ها انرژی می‌گیرید و رنگ‌ها برای شما حس و حال خاصی ایجاد می‌کنند، بهتر است دقیقا آن رنگی را که می‌خواهید یا مجموعه‌ای از رنگ‌ها را در کنار هم انتخاب کنید. زیرا شما با رنگ مورد علاقه خود احساس راحتی و شادی خواهید کرد. همچنین شیک بودن و جلوه داشتن مبل شما نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نوستالژیک‌ها

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، این است که ممکن است شما مبلمان و آثاری هنری در خانه داشته باشید که رنگ‌ها و طرح‌های آنها را در ارتباط با هم انتخاب کرده باشید، اکنون که قرار است برای خرید اقدام کنید، سرنوشت آنها چه می‌شود؟ خیلی از مبل‌ها، قالیچه‌ها و آثار هنری که از قبل دارید می‌توانند منظره و احساس خوبی برای شما به وجود بیاورند البته اگر قبل از خرید لوازم جدید، حواس‌تان به ویژگی‌های آنها باشد و خرید جدید خود را مرتبط با آنها انجام دهید. با این کار اتاق شما در هم و بر هم به حساب نمی‌آید بلکه تبدیل به مجموعه‌ای می‌شود که ارتباطی زیبا و هنری با هم دارند. با این کار شما هم خرید نو و مناسب انجام داده‌اید و هم هزینه کمتری صرف کرده‌اید؛ زیرا برای قسمت‌هایی از خانه خود از همان مبلمان قدیمی استفاده کرده‌اید که جلوه‌ای تازه نیز یافته‌اند.

آگاهی قبل از خرید

چند پیشنهاد خوب برای خرید مبل مناسب

هنگام خرید هر چیز جدیدی برای خانه، ابتدا باید به این نکته توجه کنید که با خرید جدید شما چه چیزی باید از خانه شما کنار گذاشته شود. گاهی آنچه خیلی وحشتناک به نظر می‌رسد، می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. معمولا خریدهای تازه نوعی استرس ایجاد می‌کنند. به ویژه اگر خرید مربوط به وسایلی باشد که قرار است مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار بگیرند. در این گونه موارد باید با آگاهی برای خرید اقدام کنید. چه چیزی بهتر از مبله کردن فضای شخصی شما می‌تواند شما را دچار هیجان کند البته اگر زیبا و قیمت آن مناسب باشد. قبل از اینکه برای خرید مبلمان به فروشگاه‌ بروید، در ابتدا به مجلات، کاتالوگ‌ها، وب‌ سایت‌ها و مجموعه‌های‌ عکس سری بزنید تا تصاویر و طرح‌های مورد علاقه خود را بیابید. این کار به شما کمک می‌کند تا سبک و طرح مورد علاقه خود را خیلی سریع‌تر پیدا کنید.

زمان استفاده هم مهم است

اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که هر دو سال یک بار وسایل‌شان را تعویض می‌کنند یا اگر آدمی‌ هستید که دائما دوست دارید محیط اطراف خود را تغییر دهید، سعی نکنید پول زیادی بابت خرید وسایل‌تان بپردازید زیرا با هر بار عوض کردن چیدمان خانه و خرید لوازم نو، کلی هزینه اضافی روی دست شما می‌ماند. شما می‌توانید همیشه اجناس با کیفیت و با قیمتی مناسب خریداری کنید که در صورت نیاز با هزینه اندکی آنها را تعویض یا رویه کوبی کنید.

اتصالات چوب در مبلمان

با گسترش روزافزون تولیدات چوبی و همچنین کمبود منابع اولیه چوبی،تلاش برای استفاده بهینه از جنگلها و چوب رنگ جدیدی به خود گرفته است.اگرچه با ورود مواد اولیه ای نظیر ام دی اف و تخته خرده چوب بخشی از این بار از روی جنگل ها برداشته شده است ولی رقبت و تمایل روزافزون مصرف کنندگان به خرید محصولات چوبی از یکسو و زیبایی و ماندگاری وصف ناپذیر چوب از سوی دیگر،نیاز به یافتن راههایی در جهت استفاده بهتر از این نعمت خدادادی را بیش از پیش به رخ کشیده است.

با گسترش روزافزون تولیدات چوبی و همچنین کمبود منابع اولیه چوبی،تلاش برای استفاده بهینه از جنگلها و چوب رنگ جدیدی به خود گرفته است.اگرچه با ورود مواد اولیه ای نظیر ام دی اف و تخته خرده چوب بخشی از این بار از روی جنگل ها برداشته شده است ولی رقبت و تمایل روزافزون مصرف کنندگان به خرید محصولات چوبی از یکسو و زیبایی و ماندگاری وصف ناپذیر چوب از سوی دیگر،نیاز به یافتن راههایی در جهت استفاده بهتر از این نعمت خدادادی را بیش از پیش به رخ کشیده است. از جمله جدیدترین و موثرترین این روش ها ساخت پروفیل ها و صفحات چوبی (ماسو پانل ها) از ضایعات جنگل ها و یا چوبهای با ارزش کم میباشد که نه تنها تحولی در ارایه مواد اولیه چوبی با کیفیت خوب بوجود آورده ،بلکه تا حد زیادی از دورریز چوبهای جنگلی کاسته است.در این روش،گرده بینه های کم قطر و الوارهای چوبی با طول کوتاه (که عمدتا ارزش تولیدی کمتری دارند) طی فرایند تولیدی که در ادامه به تفصیل بیان میگردد

به روش دم چلچله زبانه دم فاخته ای ( Dovetail joint )

اتصال دم چلچله ای یکی از انواع اتصالات در درودگری است. این نوع اتصال مقاومت بسیار زیادی در برابر نیروی کششی دارد. از این نوع پیوندها بیشتر برای پیوستن پهلوهای کشو به بخش جلوی کشو استفاده می‌شود.

کاربرد این گونه اتصال در سازه‌های ایران باستان از جمله در کاخ هخامنشی بردک‌سیاه برازجان استان بوشهر هم دیده می‌شود.

اتصالات در نجاری و درودگری سنتی ایران جایگاه ویژه ای دارند . بطوری که مهارت نجاران را میتوان از اتصالاتی که بکار میروند ، درجه بندی کرد .

یکی از اتصالات ساده اما بسیار پرکاربرد اتصال فارسی است اتصال فارسی اتصال بین دو عضو است که نسبت به‌هم زاویه‌ای تشکیل می‌دهند. هر عضو را با زاویه‌ای معادل با نصف زاویهٔ اتصال، که معمولا ۴۵ درجه است می‌بُرند

اتصال کام و زبانه

تصال فاق و زبانه (Bridle joint) به اتصال ایجاد شده بین دو عضو چوبی که یکی از آنها خالی شده است تا سر تراشیده شدهٔ دیگری را بگیرد، گفته می شود. این اتصال که معمولی ترین اتصال گوشه است از نظر ساخت ساده و استحکام آن نیز خوب است. در ساختن این نوع اتصال معمولاً ضخامت عمق و زبانه را یک سوم ضخامت چوب در نظر می گیرند.اتصال کام و زبانه (tenon and mortise joint) چنانچه عرض چوبهای اتصال زیاد باشدبجای اتصال فاق و زبانه ، میتوان از اتصال کم و زبانه استفاده نمود . این اتصال شبیه فاق و زبانه است فقط به جای فاق در یکی از چوبها کم در می آورند. کم را معمولاً به وسیله ی ماشین کم کنی به وسیله ی مته در می آورند. سر زبانه نیز در این اتصال دیده نمی شود (مخفی است

انواع اتصالات انگشتی :

اتصالات انگشتی بر دو نوع میباشند

۱۱)اتصال انگشتی افقی :در این سیستم تولیدی ،قطعات به طور افقی وارد دستگاه شده و ابزار خوری میشوند.این روش اصول در ساخت و تعمیر مبلمان و سایر محصولات چوبی با کاربرد در فضای داخلی مورد مصرف دارد و مقاومت به مراتب بالاتری را به نسبت صفحات چسب خورده معمولی دارد. در این روش اتصال انگشتی در سطح دیده نمیشود.

۲۲)اتصال انگشتی عمودی: این روش تولیدی مناسب بری مصارف خارجی نظیر پنجره های چوبی ،خانه ها و سازه های چوبی میباشد.شاخه های تولیدی با این سیستم اصولا به پرداخت نیاز نداشته و به لحاظ کاربردی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.در این سیستم اتصالات انگشتی در سطح قابل مشاهده هستند.

ماهیت ساختاری ،خاصیت اکوستیک و زیبایی خاص و مبهوت کننده چوب به لحاظ زیستی و روانشناختی از پتانسیل های بالقوه این ماده در مقایسه با دیگر مواد منجر به ایجاد جایگاهی ویژه در صنعت دکوراسیون و معماری گشته است.

کاربرد مبل استیل چیست؟

پیش از پرداختن به این‌که کاربرد مبل استیل چیست؟ باید توضیحی برای مبل استیل ارا دهیم. مبل استیل به گونه‌ای از مبلمان اطلاق می‌شود که قسمت اعظم و ساختن اصلی آن را کلاف چوبی تشکیل داده است.

پیش از پرداختن به این‌که کاربرد مبل استیل چیست؟ باید توضیحی برای مبل استیل ارا دهیم. مبل استیل به گونه‌ای از مبلمان اطلاق می‌شود که قسمت اعظم و ساختن اصلی آن را کلاف چوبی تشکیل داده است.

پیش از پرداختن به این‌که کاربرد مبل استیل چیست؟ باید توضیحی برای مبل استیل ارا دهیم. مبل استیل به گونه‌ای از مبلمان اطلاق می‌شود که قسمت اعظم و ساختن اصلی آن را کلاف چوبی تشکیل داده است.

در اغلب‌ مبلمان‌های استیل از کنده‌کاری نیز استفاده می‌شود که عموماً در قسمت تاج این محصول است. مبلمان استیل اغلب ۹ نفره شامل یک کاناپه و چهار مبل و دو صندلی میزبان است. در صورتی که مبلمان راحتی غالباْ هفت نفره شامل یک کاناپه‌ی سه نفره و یک دو نفره و دو مبل است. در مبلمان راحتی بیشتر از پارچه استفاده شده و از چوب فقط برای ساختمان مبل استفاده می‌شود که آن هم معمولاً در زیر پارچه مبل پوشانده می‌شود. اما مبل استیل تلفیقی از پارچه و کلاف می‌باشد. چوب استفاده شده در مبل استیل معمولاً از چوب‌های باکیفیت گردو و راش می‌باشد. اما چوب استفاده شده در مبل راحتی غالباً چوب سفید و الوار است. خب شاید از خود بپرسید که کدام یک می‌تواند گزینه‌ی بهتری برای منزل شما باشد و اصولاً کاربرد مبل استیل چیست؟

اگر مبل ارزانتر و اقتصادی‌تری می‌خواهید مبل راحتی مناسب‌تر است و اگر به دنبال یک مبل لوکس و زیبا هستید مبل استیل انتخاب بهتری‌ است. اگر دوام و مقاومت مبلمان نیز برای شما حائز اهمیت است. باز هم مبل استیل از هر جهت مقاومتر و بادوامتر از مبل راحتی است. اگر به دنیال یک مبل غیر رسمی و به اصطلاح خودمانی می‌باشید مبل راحتی گزینه مناسبی است و اگر پرستیژ مبلمان برای شما مهم است و مبل را جزئی از زندگی خود می‌دانید مبل استیل را پیشنهاد می‌کنیم. در صورتی که فضای محدودی در منزل خود دارید مبل راحتی می‌تواند بهتر از مبل استیل باشد. چون مبلمان استیل به دلیل ابعاد بزرگتر و ۹ نفره بودن نیاز به فضای بیشتری دارد. مبل استیل بعد از چند سال با تعمیر مبلمان و رویه کوبی به شکل اول خود باز می گردد ولی مبل راحتی کمتر با تعمیر و رویه کوبی مبل به شکل اولیه بازمیگردد.در هر صورت چه در انتخاب مبل استیل و چه در انتخاب مبل راحتی باید به کیفیت محصول انتخاب شده توجه کرد تا بتوانید با توجه به هزینه و بودجه‌ی خود بهترین انتخاب را داشته باشید.


ویژگی صندلی اداری مناسب

در این پست قصد داریم درباره یکی دیگر از بخش های مبلمان اداری یعنی صندلی اداری اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم آدمی سال‌ها تجربه کرد تا بفهمد چه چیزی برای نشستن مناسب‌تر است. پس از آن هم سال‌ها آزمایش کرد تا بداند که درست نشستن چگونه است.در منزل، محیط کار، خیابان، پارک، سینما و همه جا شما برای نشستن به این وسیله نیاز دارید.صندلی یکی از لوازمی است که باید در طراحی و ساخت آن حتما استانداردها و نکات ایمنی و حفاظتی رعایت شود.اگر این استانداردها و نکات ایمنی رعایت نشود، باعث ایجاد امراضی از قبیل: کمردرد، پادرد و ناراحتی‌های عضلانی و اختلال در سلامتی جسمی می‌شود.

در این پست قصد داریم درباره یکی دیگر از بخش های مبلمان اداری یعنی صندلی اداری اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم آدمی سال‌ها تجربه کرد تا بفهمد چه چیزی برای نشستن مناسب‌تر است. پس از آن هم سال‌ها آزمایش کرد تا بداند که درست نشستن چگونه است.در منزل، محیط کار، خیابان، پارک، سینما و همه جا شما برای نشستن به این وسیله نیاز دارید.صندلی یکی از لوازمی است که باید در طراحی و ساخت آن حتما استانداردها و نکات ایمنی و حفاظتی رعایت شود.اگر این استانداردها و نکات ایمنی رعایت نشود، باعث ایجاد امراضی از قبیل: کمردرد، پادرد و ناراحتی‌های عضلانی و اختلال در سلامتی جسمی می‌شود.

در این پست قصد داریم درباره یکی دیگر از بخش های مبلمان اداری یعنی صندلی اداری اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم آدمی سال‌ها تجربه کرد تا بفهمد چه چیزی برای نشستن مناسب‌تر است. پس از آن هم سال‌ها آزمایش کرد تا بداند که درست نشستن چگونه است.در منزل، محیط کار، خیابان، پارک، سینما و همه جا شما برای نشستن به این وسیله نیاز دارید.صندلی یکی از لوازمی است که باید در طراحی و ساخت آن حتما استانداردها و نکات ایمنی و حفاظتی رعایت شود.اگر این استانداردها و نکات ایمنی رعایت نشود، باعث ایجاد امراضی از قبیل: کمردرد، پادرد و ناراحتی‌های عضلانی و اختلال در سلامتی جسمی می‌شود.

ویژگی‌های یک صندلی خوب چیست؟

- قابلیت تنظیم – طیف تنظیم صندلی پشتی صندلی – گودی (عمق) صندلی – مقاومت و ثبات برای انتخاب یک صندلی ارگونومی خوب چه چیزهایی را باید حتماً بدانیم :

این که هر صندلی مناسب همه‌ی افراد نمی‌باشد. داده‌های لازم در مورد قد فرد استفاده کننده جمع آوری شود. صندلی هیچ کس برای همه مشاغل او مناسب نیست. هزینه‌های تعمیرات مبلمان و نگهداری را مد نظر قرار دهید.مشخصات یک صندلی اداری مناسب

- تنظیم پشتی صندلی و چگونگی قرار گرفتن مهره ها روی آن از مهمترین عوامل است. – قسمت میانی صندلی نباید گردش خون در پاها به خصوص در زانوها را دچار اختلال کند و خون در زانو ها جمع شود. – آرنج ها نیز باید به صورت ۸ از شانه ها فاصله داشته باشد. – یک صندلی خوب اداری باید تکیه‌گاهی مطمئن و راحت برای بدن شما ایجاد کند که برای انجام وظایفتان مناسب باشد. – گردش خون به سمت اعضای پایین‌تر بدن، نباید قطع شود. – حفظ یا تغییر وضعیت به آسانی صورت گیرد. – تکیه‌گاهی برای ستون فقرات داشته باشد. – سطح صندلی ، اصطکاک لازم را برای جلوگیری از لغزش و سرخوردگی داشته باشد. – رطوبت‌پذیر باشد. – دسته صندلی نیز می‌تواند ماهیچه‌های گردن و شانه را محافظت کند و به‌عنوان تکیه‌گاهی برای بلند شدن، مورد استفاده قرار گیرد.

- صندلی باید دارای یک پشتی مناسب با حمایت کننده کمر باشد .که قابلیت تنظیم بالا ، پایین ، جلو و عقب را داشته باشد . پشتی صندلی باید حمایتی کافی برای کمر وشانه ها فراهم کرده وفرد را قادر سازد که به راحتی و بدون خم شدن بنشیند. پشتی صندلی شما باید از انواع فنری باشد.

- ارتفاع صندلی نسبت به سطح زمین باید قابل تنظیم باشد .ارتفاع مناسب صندلی می تواند تاثیر عمده و بسیار زیادی روی ساق پاها بگذارد . اگر سطح صندلی بسیار بالا باشد و پا ها آویزان شود ، فشار برپشت زانوها زیاد خواهد شد واگرسطح صندلی پایین باشد وزن بدن بر روی مرکز ثقل می ا فتد و باز هم ناراحتی بوجود می آورد .- کفی صندلی باید یک خمیدگی در جلوی صندلی داشته باشد (پخ لبه صندلی )زاویه جلویی صندلی باید انحنایی دور از و پایین پشت ساق پا ی فرد برای بهبود گردش خون در قسمت پایین ساق پا داشته باشد .فشار تماسی حاصل از نشستن صندلی وداشتن گوشه های آبشاری در کاهش فشار بر نقاط حساس پشت زانو بسیار مفید است . کفی صندلی باید دارای شیب مناسب و ترجیحا قابل تنظیم باشد .

- زمانی که یک فرد بر روی صندلی می نشیند ،بالشتک صندلی نباید بیش از۲.۵۴ سانتیمتر فشرده شود .

- ارتفاع دسته صندلی باید با توجه به کفی صندلی قابل تنظیم باشد .قابلیت تنظیم ارتفاع دسته صندلی ،فشار وارده بر پشت ،گردن وشانه ها را کاهش می دهد .در یک سطح سخت از ناراحتی نقاط فشار به وجود می آید .شیب دار کردن

- صندلی باید قابلیت چرخیدن روی محور نگهدارنده را داشته باشد ( صندلی های پنج چرخ )- زیرپایی به عنوان یکی ازالمانهای مرتبط با صندلی می تواند شرایط مناسبی را برای عضلات اندام تحتانی ایجاد کند . زیر پایی باعث می شودکه جریان خون به قسمت پایینی ساق پا بهبود پیدا کرده و به کاهش خستگی کمک نماید . هر زیر پایی باید دارای حداقل ۵ سانتیمتر ارتفاع ، ۴۰ سانتیمتر عرض وشیبی حدود ۱۵ درجه باشد .صندلی خانم و یا آقا؟

طراحی صندلی باید برای زنان و مردان متفاوت باشد، چرا که ارگونومی بدن آنان با هم متفاوت است.خانم‎ها در هنگام انتخاب و استفاده از صندلی به اندازه آن توجه کنند.صندلی مورد استفاده آنان، باید سبک باشد و رویه آن عرق نکند.ضمن اینکه استفاده از پشتی صندلی و چرخ‌دار بودن آن برای خانم‌های باردار ضروری است.

1234
last